ეს პრინციპი მოქმედებს როგორც ავადმყოფობის დროს, ასევე მის წინა ან მის შემდეგ. ჯანსაღი კვება მთელ მსოფლიოში ძალიან განსხვავდება, რაც დამოკიდებულია საკვებზე ხელმისაწვდომობაზე, შემოსავალზე, ჩვევებსა და კულტურაზე. ამასთან, არსებობს ზოგადი ჭეშმარიტება იმის შესახებ, თუ როგორ უნდა შევინარჩუნოთ ჯანსაღი კვება, არ აქვს მნიშვნელობა სად ვცხოვრობთ.

ჯანსაღი კვების პრინციპები: მიირთვით მრავალფეროვანი საკვები. ყოველთვის გაიაზრეთ და დარწმუნდეთ, რომ საკმარისი რაოდენობით იღებთ აუცილებელ საკვებ ნივთიერებებს და არა გადაჭარბებულად. ჭამე მეტი ხილი და ბოსტნეული. ხილი და ბოსტნეული შეიცავს უამრავ ვიტამინს და მინერალს, ასევე ბოჭკოს, რაც აუცილებელია ჯანსაღი კვებისთვის. მინიმალურად გამოიყენეთ დამუშავებული, გაყინული ან დაკონსერვებული ხილი და ბოსტნეული. ამის გარდა ეს საშუალებას მოგცემთ უფრო ხშირად იაროთ გარეთ, ბაზარზე ან სუპერმარკეტში.

2021 წელი ხილისა და ბოსტნეულის საერთაშორისო წლად არის გამოცხადებული. გაეცანით და გააფართოვოთ თქვენი ხედვები ახალ ხილსა და ბოსტნეულზე, რომლებიც ჯერ არ გაგისინჯავთ. მოიხმარეთ პარკოსნები, თხილი და სხვა “ცოცხალი” სასუსნავი.

ჯანსაღი ცხიმები, როგორიცაა ზეთისხილი, სეზამი, არაქისი და სხვა უჯერი ზეთები, აძლიერებს იმუნურ სისტემას და სხვადასხვა ანთების შემცირებაში ეხმარება ორგანიზმს.

პარკოსნები ასევე არის ცილის ეკოლოგიურად სუფთა და ზოგადად იაფი წყარო. ლობიო, ბარდა, ლუპინი და სხვა პარკოსნები სავსეა ვიტამინებით და მინერალებით, რომლებიც, როგორც ზოგადი ჯანსაღი კვების კომპონენტები, ხელს უწყობენ სხვადასხვა დაავადებების შემცირებას.

ასევე მაქსიმალურად შეზღუდეთ ცხოველური და ხელოვნური ცხიმის, შაქრისა და მარილის მიღება. სტრესის დროს, ბევრი ადამიანი შვებას პოულობს გემრიელ საკვებში. სამწუხაროდ, ისინი ხშირად ძალიან მდიდარია ცხიმით, შაქრით, მარილით და კალორიულობით, რაც, შემდგომ წონის დარღვევაში ვლინდება. ასევე წესად დაადგინეთ ყველა საკვების ეტიკეტის შემოწმება. უნდა იცოდეთ ბოლოსდაბოლოს რას მიირთმევთ. დაიცავით საკვების კარგი ჰიგიენა. ჰიგიენა ყველა ფორმით განსაკუთრებით მნიშვნელოვანია ახლა, პანდემიის დროს. ამასთან, უნდა გვახსოვდეს, რომ COVID-19 გამოწვეულია რესპირატორული ვირუსით, რაც ნიშნავს, რომ დაავადება არ არის საკვები. ამასთან, ყოველთვის მნიშვნელოვანია ჰიგიენისა და სურსათის უვნებლობის დაცვა. აქ უნდა გახსოვდეთ ხუთი რჩევა:

1) ხელები, ჭურჭელი და სამზარეულოს ზედაპირები ყოველთვის სუფთა უნდა იყოს.

2) დაიცავით ცალკე ნედლი და მოხარშული საკვები.

3) ყურადღებით დავაკვირდეთ საჭირო სითბოს მკურნალობის რეჟიმს.

4) შეინახეთ საკვები უსაფრთხო ტემპერატურაზე.

5) გამოიყენეთ უსაფრთხო წყალი.

და ბოლოს დღეს არსებული ვითარებიდან გამომდინარე ფიზიკური დატვირთვა აუცილებელია როგორც ფიზიკური, ასევე ფსიქიკური ჯანმრთელობის შესანარჩუნებლად.

წყარო: http://www.fao.org/